התחזית של יעקב אטרקצ'י מתגשמת: זינוק חד ברווחי אאורה נדל"ן לשנת 2024

חברת אאורה נדל"ן, בהובלתו של יעקב אטרקצ'י, ממשיכה לבסס את מעמדה ככוח מרכזי בשוק הנדל"ן הישראלי, עם עלייה דרמטית של כ-200% ברווח הנקי בשנת 2024. כבר בשנת 2023, הצהיר אטרקצ'י כי 2024 תהפוך לשנת מפנה עבור החברה – וכעת, עם פרסום הדוח הכספי, מתברר כי התחזית הזאת הייתה מדויקת.

על פי הנתונים, הכנסות החברה עלו מ-1.39 מיליארד ש"ח ב-2023 ל-1.52 מיליארד ש"ח ב-2024 – צמיחה של 46%. הרווח הנקי עמד על 357 מיליון ש"ח, לעומת 121 מיליון ש"ח בלבד בשנה הקודמת. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-23% לעומת 18% ב-2023. גם שווי השוק של החברה עלה משמעותית – מ-4 מיליארד ש"ח במרץ 2023 ל-4.74 מיליארד ש"ח כיום.

אחת מהאסטרטגיות המרכזיות של אאורה הייתה להתמקד בפרויקטים מאושרי תב"ע וזמינים לבנייה, בעיקר באזור המרכז. לצידה פועלת חברת מגידו, שנרכשה על ידי אאורה באפריל 2024 ומתמקדת בקרקעות זולות יותר בפריפריה.

החברה מדגישה את ההצלחה של המיקוד בהתחדשות עירונית במתכונת "פינוי-בינוי", כצעד זהיר ואחראי המונע הוצאות מיותרות על רכישת קרקעות יקרות. גישה זו מאפשרת גמישות בלוחות הזמנים ומייצרת ערך כלכלי מובהק

עם זאת, החברה מתריעה כי החמרה ביטחונית עלולה לפגוע בביקוש ולייקר את עלויות העבודה, מה שעלול להשפיע על מחירי הדירות. אאורה מכרה במהלך השנה 1,048 יחידות דיור, לעומת 252 בלבד בשנת 2023, שנפגעה ממשבר ומלחמה. ברשותה כיום 5,655 יח"ד בשיווק ובביצוע – עלייה של 59%. כמו כן, נרשמה עלייה חדה בפרויקטים של התחדשות עירונית עם רוב נדרש: 40,000 יח"ד לעומת 24,000 ב-2023.

בסך הכול, מחזיקה אאורה כיום 164 פרויקטים הכוללים כ-72,473 יח"ד, נתון שמבסס אותה כקבוצת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל. החברה אף חוזה שב-2025 תגיע ל-80,000 יח"ד וב-2026 ל-100,000.

יחד עם זאת, יש להתייחס בזהירות לפער בין היחידות המקודמות לבין אלו שמגיעות לשלב הבנייה. לא כל פרויקט מתקדם, גם לאחר הסכמה עם דיירים – לעיתים בשל תכנון שטרם הושלם או חוסר כדאיות כלכלית.

כך למשל, תוכנית ההתחדשות של שכונת גיורא ברמלה, הכוללת הריסת 750 דירות ובניית 3,206 דירות חדשות, לצד שטחי מסחר וציבור בהיקף של מאות אלפי מטרים רבועים – נמצאת בקיפאון. בינואר 2025, הגישה אאורה עתירה מינהלית נגד הותמ"ל, רמ"י ועיריית רמלה בטענה שהתוכנית שאושרה אינה כלכלית.

יעקב אטרקצ'י עצמו התבטא בנושא והדגיש את חשיבות היתכנות כלכלית בפרויקטים: "המטרה שלנו היא לבנות כמה שיותר מהר, ולא לבסס תב"עות על תקוות עתידיות או מענקים".

שירות לקוחות וניהול פניות: שקיפות ותגובה מהירה

לא רבים יודעים, אך אאורה תביעות הוא למעשה עמוד ייעודי באתר החברה, שנועד לאפשר לציבור לפנות בכל נושא – בין אם זה בירור, תלונה או הצעת שיפור. העמוד הוא חלק מתפיסת השירות של אאורה, שמובלת על ידי יעקב אטרקצ'י ומושתתת על שקיפות, תגובתיות וזמינות

החברה רואה עצמה מחויבת ללקוחותיה גם לאחר מכירת הדירה, ומקצה לכך משאבים ייעודיים. שירות הלקוחות של אאורה מצטיין בזמינות ובאיכות, ומספק פתרונות מהירים ויעילים ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *